terlepas gak rindu :')

assalamualaikum suma ! : D

dah berbuka ? kenyang ? alhamdulillah.....  eergggghhhh , ops terbunyi ! heee...

entry terlepas rinduu akhirnyaa... rindu siapa ? lepaskan dengan siapa ? aha , baca dulu baru taw kan....  ahad malam hari tu ella berbuka kat rumah seseorang...  siapa ? siapa ? nama mesranya kak dahlia atau kak lyea , haaa mana-mana pun boleh !

lama dah ella kenal kak lyea... mula-mula masa ella kenal , ella ingat kan kak lyea ni belum kahwin... eyalaaa nampak masi muda , macam baru lepasan universiti ! hehe... rupanya ella silap , kak lyea dah kahwin dan ada anak dua orang... anaknya ella panggil , shasha dan amoi !


        dua-dua comel ! amoi macam muka cina seket-seket kan.... hikhik


kak lyea ni dulu ada butik kat miri , ella selalu laa skodeng-skodeng situ ! lama-kelamaan kami pun jadi rapat... tapi sekarang butik kak lyea dah pindah kat kuching ! pernah masa dulu kan , ella dengan kak lyea jumpa customer yang beli tudung kak lyea..... customer tu tanya sepa ella , sebab sebelum ni dia tak pernah nampak kami bersama kot kan..... dengan laju kak lyea jawab , "adik angkat kamek" ! ella tergamam ! .... eyalaaa , baru jak kami kenal kan , dah kak lyea anggap ella macam tu..... sepa tak terharu bukan... *sebak*
bukan mudah seseorang percaya orang yang baru kenal..... makseh kak lyea.. : ' )

napa ella cakap dapat lepas rindu ?! sebab kak lyea selalu ajak pi rumahnya.... masa raya haji tahun lepas ella tak balik , masa tu ella tido umah kak lyea dan beraya bersama..... asal ke rumah kak lyea , rasa macam keluarga sendiri.... kak lyea macam taw-taw jak kan ella rindu kuarga, sob sob.....  main dengan shasha dan amoi pun rasa macam main dengan adik sendiri kat umah..... *rindu adik* : )

masa ella buka posa kat umahnya , kak lyea masak special...... lepas kami berbuka , kami solat jemaah bersama , tadarus bersama , terawihk bersama *husband kak lyea imam* , dan melepak minum malam bersama.... sampai ella tak sedar pun waktu masuk balik asrama dah lepasss...... betul-betul rasa macam kuarga sendiri.... tak sabar ella mau balik ! yeaaahhh !

masa kat rumah kak lyea , ella lansung tak di suruh buat apa-apa..... kak lyea pun dari awal balik-balik pesan , ella x payah buat apa-apa , duduk main dengan dorang amoi dan shasha..... kak lyea yang settle suma... ella macam serba salah pula..... dah la kita kat rumah orang , tak kan tengok jak ,  xmau tolong apa-apa...... tapi kak lyea suruh ella rilexx jerrr..... baiknyaaa kak lyea.....


          ok fine ! ella x taw sepa main sebenarnya,,,, ella ka amoi... lalala...



 main susun-susun dengan amoi ! masa ni shasha tengok 'DORA THE EXPLORER'


kak lyea juga macam ella minat beli majalah ! majalah ella selalu beli RAPI , DARA.COM , dan IMAN.....kebetulan , kak lyea dah beli majalah rapi bulan julai..... ella pun baca la kejap..... serius , banyak info menarik ! kesihatan , kecantikan , cinta , kehidupan , tip-tip , fuuuhhhhhh semuaaa lengkap dalam majalah  rapi ni ! x rugi ! : )


                    majalah RAPI edisi julai ! hehe.....



          antara yang ada dalam isu ni , ujian personaliti diri ! heeee.....


lepas terawikh  sebelum kak lyea hantar ella pulang malam tu , kak lyea sempat buatkan ella kopi kegemarannya...... kami pun berbual-bual dan melepak bersama...... sejujurnya ella lansubg x minat kopi ! tapi ntah laaaa napa kopi kak lyea sedappppp ! dari situlaaaa ella minat kopi ni....... tapi jenis ni saja , jenis lain tu ella x minat ! kopi ni dipanggil 'KOPI BALI'.....


                                  nyummy nyummy........ : D

teruslaaaaa kak lyea tapaukan ella kopi bali ni untuk buat kat ostel.....



                                  serbuk kopi bali ! : )


sebelum balik tu juga , kak lyea siapkan makanan untuk ella bersahur.....



            kak lyea macam taw-taw jak ella minat pink kan...... hikhik


amoi minta gambar masa ni ! ella layannnn jerrr , hiksss .... : )

kak lyea busy masak kat dapur , xdpat gambar bersama......


p/s : (KLIK SINI) untuk order GLUTACOL ok ?! : D

                                           bye !




9 comments:

  1. Replies
    1. si amoi memang comel... macam muka cina.. :)

      Delete
  2. cutenya macam cina... ada mix kew ?? ingat saya lagi ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. amoi ? x da mixx... memang comel budak tu ! sepa ni erk ?

      Delete
    2. awak x kenal kot .. tpi i always datang ke sini bce entry

      Delete
  3. srius amoi tu memg comel.... :)blh sdah kopi2 lpas ni...

    ReplyDelete

copyright by ella suheyla